poniedziałek, 26 marca 2012

ziołowe ślimaczki z szynką

na ciasto:
- pół kostki drożdży
- łyżka cukru
- 0,75 szklanki ciepłego mleka lub wody
- 400g mąki
- szczypta soli
- 1 jajko
- 30g stopionego ostudzonego masła
- zioła!

środek dowolny :) u mnie sos pomidorowy, szynka i ser, równie dobrze mogą to być pieczarki, cebulka, kapusta kiszona itp.
następne zrobię na słodko ;-)

Ciasto tradycyjnie: drożdże rozpuścić z cukrem i wodą/mlekiem. Dodać mąkę i sól, później jajko, masło i zioła (u mnie świeża bazylia, suszone oregano, tymianek, rozmaryn i majeranek).
Odstawić do wyrośnięcia, później zagnieść, rozwałkować, posmarować sosem pomidorowym, poukładać resztę składników, zwinąć w roladę i kroć na plastry. Plastry rozłożyć na papierze do pieczenia i piec 15-20 minut w 180 stopniach.
Kilka sztuk zrobiłam w papilotkach i foremkach na muffinki.

Świetne na gorąco i na zimno :) Mogą służyć jako drugie śniadanie w pracy/szkole...
Pewnie też świetnie smakują z sosem czosnkowym, ale się powstrzymałam, bo wtedy wszystko smakuje mi tak samo :)





edit 29 marca:

z serem i rodzynkami, z dżemem:

z orzechami
[ciasto posmarowane stopionym masłem, posypane brązowym cukrem i orzechami włoskimi]



Zdecydowanie najbardziej smakowały mi na słono :) ale dzień jeszcze długi... :P


5 komentarzy:

  1. Podpisuje sie pod komentarzem wyzej! Wygladaja baaardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. zostały 3... mam się wstydzić? :P

    OdpowiedzUsuń
  3. ja robie z cynamonem tzw "cynamonki" do roztopionego masła dodaje sporo cynamonu, smaruje ta mikstura rozwalkowane ciasto posypuje rodzynkami(wczesniej namoczonymi we wrzatku bo wtedy sa mieciutkie i soczyste) i dalej tak samo, na koniec cukier puder-ulubiona "słodycz" mojego męża:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Martunia :D
    właśnie kusiło mnie też z cynamonem i jabłkami, ale 3 partie w 3 dni to i tak już przegięcie :D

    OdpowiedzUsuń