wtorek, 11 września 2012

Kokosanki & grawerowane tabliczki

Ostatnio w Auchan kupiliśmy przepyszne kokosanki [i milion innych słodyczy ;/]. Nigdy wcześniej takich nie kupowałam, bo myślałam, że to takie suche ciastka :)
Okazały się pyszne i wilgotne.
Na drugi dzień zrobiłam je sama, bo do Auchana 40km ;-)


Przepis:
  • 200 g wiórków kokosowych
  • 50 g masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 łyżki mleka (opcjonalnie)
  • 2 białka
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
Masło rozpuścić z cukrem, nie gotować. Jakby było za gęste i nie do rozpuszczenia to dodać trochę mleka.
Zdjąć z ognia, wsypać wiórki, dobrze wymieszać.
Ubić białka na sztywno, dodać do nich mąkę i wymieszać z przestudzonymi wiórkami.
Układać porcjami na blaszce wyłożonej papierem.
Piec 15-20 minut w 180 stopniach.
Wyszło mi 20 ciasteczek ;-)



A poniżej moje dzisiejsze dzieło... nie chciałam za szybko uciekać z pracowni, więc zrobiłam tabliczkę temu ziołu :P


5 komentarzy:

  1. bardzo lubię kokosanki. są takie wilgotne w środku :)
    pychotki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię :) ale moje mają kształt kuli.
    Tofciu a może tabliczkę na drzwi do własnego.m mi sprawisz? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kokosanki... Toż to moje ulubione ciasteczka. Zrobię!

    OdpowiedzUsuń